loading...

site

بازدید : 94
يکشنبه 8 اسفند 1400 زمان : 10:43

شاید این اصطلاح شما را پر از ترس کند. از این گذشته، احتمالاً داستان‌های ترسناکی را شنیده‌اید که چگونه موتورهای جستجوگر مانند گوگل، وب‌سایت‌ها را در صورت تکرار به اندازه یک عنوان یا عبارت، مجازات می‌کنند. محتوای تکراری باید یکی از بدترین اشتباهات سئو باشد، درست است؟

نگران نباش، اینطور نیست.

در واقع، اکثر افرادی که این شایعات را منتشر می کنند، درک کمی (یا اصلا) از معنای محتوای تکراری و تأثیر آن بر سئوی شما ندارند.

در زیر، دقیقاً به شما توضیح خواهم داد که محتوای تکراری چیست و واقعاً چگونه بر رتبه بندی جستجو تأثیر می گذارد . من همچنین برخی از افسانه های رایج را در این راه از بین خواهم برد.

محتوای تکراری چیست؟

محتوای تکراری محتوایی است که در بیش از یک مکان یا URL آنلاین ظاهر می شود. به این معنی که اگر اطلاعات یکسانی در چندین URL موجود باشد، می‌تواند محتوای تکراری در نظر گرفته شود.

یک مطالعه توسط Raven نشان داد که تا 29 درصد از صفحات دارای محتوای تکراری هستند.

با این حال، چه چیزی در واقع به عنوان محتوای تکراری به حساب می آید؟ آیا این یک صفحه وب کامل است یا ممکن است چند خط متن باشد؟

خوب، در اینجا تعریف گوگل از محتوای تکراری آمده است:

محتوای تکراری چیست - تعریف گوگل

به عبارت دیگر، اگر محتوای تکراری در مکان‌های مختلف وب‌سایت شما ظاهر شود ، می‌تواند شامل هر چیزی از توضیحات محصول گرفته تا یک صفحه کامل باشد.

در اینجا یک مثال است. فرض کنید شما یک خرده‌فروش هستید که شلوار جین سفید می‌فروشید و نشانی اینترنتی به این صورت است:

چرا باید از محتوای تکراری اجتناب کرد؟

به گفته گوگل، محتوای تکراری باعث کاهش رتبه سئو شما نمی شود. آنها به طور خاص می گویند:

محتوای تکراری در یک سایت دلیلی برای اقدام در آن سایت نیست، مگر اینکه به نظر برسد که هدف از محتوای تکراری فریبکاری و دستکاری نتایج موتورهای جستجو است. اگر سایت شما از مشکلات محتوای تکراری رنج می‌برد و توصیه‌های ذکر شده در این سند را رعایت نمی‌کنید، ما به خوبی نسخه‌ای از محتوا را برای نمایش در نتایج جستجو انتخاب می‌کنیم.»

با این حال، باید محتوای تکراری خود را در صورت امکان محدود کنید.

چرا؟ خوب، موتورهای جستجو مانند گوگل نمی دانند کدام URL را اول در نتایج جستجو نشان دهند. آنها سعی خواهند کرد تعیین کنند که کدام نتیجه بیشتر مربوط به جستجوی خاص است، اما این احتمال وجود دارد که آن را اشتباه بگیرند.

اگر گوگل آن را "اشتباه" کند، ممکن است مخاطب هدف شما محتوای شما را نبیند. یا، آنها با محتوای شما درگیر نمی شوند، زیرا صفحه ای که Google به آنها نشان می دهد به هدف جستجوی آنها پاسخ نمی دهد.

این من را به نکته بعدی می رساند: تجربه کاربری یا UX .

UX بسیار مهم است. در واقع، بهبودهای UX دارای میانگین بازگشت سرمایه 9900 درصدی هستند.

این بدان معناست که بهبود UX با کاهش محتوای تکراری ارزش تلاش را دارد.

تلاش برای جلوگیری از محتوای تکراری به من کمک می کند تا بهترین UX ممکن را ارائه دهم، این همان چیزی است که همه ما به عنوان بازاریاب به دنبال آن هستیم، درست است؟

5 افسانه درباره محتوای تکراری

فقط به این دلیل که باید محتوای تکراری را محدود کنید به این معنی نیست که همه چیز بد است. برای کمک به درک بهتر اینکه چگونه این نوع محتوا واقعاً بر SEO تأثیر می گذارد، اجازه دهید پنج افسانه رایج را بررسی کنم.

1. داشتن محتوای تکراری به رتبه بندی جستجوی شما آسیب می رساند

اگرچه محتوای تکراری ممکن است در برخی موارد بر رتبه بندی جستجوی شما تأثیر بگذارد، اما این نوع محتوا تأثیر بسیار کمتری بر رتبه بندی جستجوی شما دارد که فکر می کنید.

به یاد داشته باشید، گوگل هنگام خزیدن، فهرست‌بندی و رتبه‌بندی صفحات، فاکتورهای زیادی را در نظر می‌گیرد. اطمینان حاصل کنید که برای ایجاد محتوای منحصر به فرد و ارزشمند شهرت دارید، بنابراین گوگل بیشتر احتمال دارد صفحه شما را بخزد و آن را بالاتر از صفحات تکراری قرار دهد.

هنوز در مورد رتبه بندی صفحه خود نگران هستید؟ مطمئن شوید که پست جدید خود را در کانال های رسانه های اجتماعی هایلایت کرده اید . مخاطبان شما می‌توانند از طریق کلیک‌ها، لایک‌ها، پیوندها و اشتراک‌گذاری‌ها به تبلیغ صفحه شما کمک کنند تا دید و دسترسی به آن را که شایسته آن است تضمین کند.

2. تمام محتوای تکراری شما را جریمه می کند

گوگل عادت به جریمه کردن محتوای تکراری ندارد. به طور جدی.

تنها استثنا؟ رفتار فریبنده طبق دستورالعمل‌های وب‌مستر گوگل ، اگر محتوا را فقط برای دستکاری موتورهای جستجو کپی می‌کنید، آن‌ها صفحات توهین‌آمیز را حذف می‌کنند یا رتبه‌بندی جستجوی شما را پایین می‌آورند.

با این حال، برای اکثر بازاریابان، محتوای تکراری جای نگرانی ندارد. اگر پست‌هایی با محتوای باکیفیت منتشر کنید و از تاکتیک‌های سئو ضعیف مانند پر کردن کلمات کلیدی دوری کنید، برای محتوای تکراری با جریمه‌ای مواجه نخواهید شد.

هنوز قانع نشدی؟ این چت SEO را با حضور جان مولر گوگل بررسی کنید و به حدود 28 دقیقه بروید:

به گفته مولر، برخی از محتوای تکراری در یک وب سایت چیز مهمی نیست.

3. Scrapers به سایت شما آسیب می رساند

برخی از وبلاگ نویسان خراش ها را تحقیر می کنند. می فهمم چرا کل ایده یک ربات "خراش" یا استخراج داده ها از وب سایت شما، حداقل در نگاه اول بسیار نگران کننده به نظر می رسد.

آیا من از خراش ها متنفرم؟ خیر. Scraper ها به وب سایت شما کمک نمی کنند، اما به آن آسیبی هم نمی رسانند.

شما واقعاً نباید نگران آن وبلاگ خراشنده کوچک بدون محتوای اصلی و بدون بازدیدکننده باشید. گوگل یک نگاه به آن صفحه می اندازد و می داند که بی ربط است، بنابراین به رتبه بندی شما آسیب نمی رساند.

با این حال، اگر نسخه خراشیده شده از نسخه اصلی بالاتر است، با میزبان سایت تماس بگیرید و درخواست حذف محتوا کنید. یا، با تکمیل عیب‌یابی حقوقی Google ، درخواستی را برای حذف صفحه تحت قانون حق نسخه‌برداری هزاره دیجیتال با Google ارسال کنید :

محتوای تکراری - یک درخواست حذف با Google ارسال کنید

در مورد رد کردن پیوندهای وب سایت شما از نسخه های خراشیده شده چطور؟ این خطرناک است، در واقع.

گوگل توصیه می کند که فقط در صورتی که تعداد زیادی لینک "هرزنامه" به وب سایت شما اشاره دارد و با اقدام دستی علیه سایت خود مواجه هستید، لینک ها را رد کنید. به این معنا که به گوگل اعتماد کنید تا کار خود را انجام دهد و روی تولید محتوای منحصر به فرد و قانع کننده برای ارتقای رتبه خود تمرکز کنید.

4. ارسال مجدد پست های مهمانان در سایت خودتان کمکی نمی کند

پست‌های مهمان راهی عالی برای دریافت ترافیک بیشتر و تقویت قدرت شما به عنوان یک رهبر صنعت است. فقط مراقب باشید که بیش از حد از پست های مهمانان خود لینک ندهید – 52 درصد از پست های مهمان لینک های خروجی بیشتری نسبت به ورودی دارند ، و مطالعه اخیر ما نشان داد که این در واقع برای SEO مضر است.

گفته می‌شود، اگر تصمیم دارید پست مهمان داشته باشید، این احتمال وجود دارد که مخاطبان معمولی شما پست‌های مهمان شما را نبینند، بنابراین ممکن است بخواهید این محتوا را در وبلاگ خود مجدداً منتشر کنید. آیا بازنشر پست مهمان به رتبه بندی لطمه ای وارد نمی کند؟

نه واقعا.

من به عنوان مهمان برای برخی از سایت‌های عالی پست گذاشته‌ام، و برخی از آنها در واقع نویسندگان را تشویق می‌کنند که پس از چند هفته مطالب را در وبلاگ خود بازنشر کنند. با این حال، کاری که ممکن است انجام دهید این است که یک برچسب HTML کوچک به پست اضافه کنید تا نسخه اصلی (متعارف) یک مقاله را از نسخه منتشر شده متمایز کنید.

این تگ است: rel= “canonical” . اگر یک پست مهمان را از مثلاً «وبلاگ اصلی» دوباره منتشر کنید، برچسب شما ممکن است به این شکل باشد:

این تگ به گوگل کمک می کند تا پست اصلی را شناسایی کند و بر اساس آن رتبه بندی کند.

5. گوگل می تواند به سازنده محتوای اصلی بگوید

به طور معمول، موتورهای جستجو مانند گوگل نمی توانند سازنده محتوای اصلی یا URL را شناسایی کنند.

این یکی از مشکلات اصلی محتوای تکراری است. به این معنی، این احتمال وجود دارد که شخصی بتواند محتوای شما را بدزدد، آن را در وبلاگ خود منتشر کند و خود را نویسنده خطاب کند.

این سرقت ادبی است. اگر این اتفاق برای شما افتاد، عیب‌یابی حقوقی را که در بالا توضیح دادم تکمیل کنید، یا برای مشاوره بیشتر در مورد رسیدگی به نقض حق نسخه‌برداری با یک وکیل تماس بگیرید .

گوگل سرقت ادبی را بسیار جدی می گیرد. اگر برای شما اتفاق بیفتد، به فکر وکلا هستید، نه موتورهای جستجو.

5 واقعیت در مورد محتوای تکراری

خوب، بنابراین ما به تازگی برخی از افسانه های جدی سئو را در مورد محتوای تکراری از بین برده ایم. با این حال، حقیقت چیست؟ بیا یک نگاهی بیندازیم.

1. از 301 Redirects برای جلوگیری از مجازات محتوای تکراری استفاده کنید

بر اساس مطالعه SEMrush، 8.58 درصد از تمام وب سایت ها دارای حلقه های تغییر مسیر هستند – بنابراین هنگام استفاده از این استراتژی باید مراقب باشید.

با هدایت یک URL قدیمی یا منسوخ به نسخه جدید، محتوای تکراری را به حداقل برسانید . در اینجا زمانی است که این مفید است.

  1. شما اخیراً وب سایت خود را به دامنه جدیدی منتقل کرده اید.
  2. پس از ادغام دو وب سایت، شما سعی می کنید URL های قدیمی را تغییر مسیر دهید.
  3. صفحه اصلی شما دارای چندین URL است و می خواهید یک URL "متعارف" را انتخاب کنید.
  4. پس از تغییر وب سایت خود، یک صفحه را حذف کرده اید.

به عنوان مثال، اگر یک تغییر مسیر دائمی را تنظیم کنید، HTML شما ممکن است چیزی شبیه به این باشد:

محتوای تکراری - 301 تغییر مسیر سایت

تغییر مسیر 301 یک راه ساده برای حذف محتوای تکراری مزاحم از سایت شما است.

این راهنما شما را با نحوه تنظیم تغییر مسیرهای 301 در وردپرس آشنا می کند یا می توانید با استفاده از کد بالا تغییراتی را مستقیماً در HTML ایجاد کنید.

2. محتوای تکراری بر ارزش ویژه لینک تأثیر می گذارد

«صفحه پیوند» به نحوه انتقال اعتبار و ارزش برخی پیوندها از یک صفحه به صفحه دیگر اشاره دارد. اگر می‌خواهید ارزش لینک ایجاد کنید، در اینجا دلیل ایجاد مشکل محتوای تکراری است.

موتورهای جستجو نمی خواهند چندین صفحه را با محتوای یکسان نشان دهند، بنابراین باید تصمیم بگیرند که کدام صفحه مناسب ترین است. دید به ازای هر صفحه تکراری کاهش می‌یابد که باعث کاهش قرار گرفتن در معرض لینک شما می‌شود.

لینک ها مهم هستند به گفته Backlinko، نتیجه برتر در گوگل 3.8 برابر بیشتر از موقعیت های 2 تا 10 لینک دارد.

حتی بدتر از آن، سایت های خارجی ممکن است به یک صفحه تکراری به جای مکان "ترجیح" شما پیوند دهند. اگر سایت‌های مختلف به نسخه‌های مختلف یک صفحه پیوند دارند، ارزش این پیوندهای خارجی را کم می‌کنید.

محتوای تکراری به کمپین های لینک سازی شما آسیب می زند . شما می توانید با افزودن یک تگ متعارف یا هدایت مجدد صفحات تکراری به یک مکان ترجیحی از این معضل جلوگیری کنید.

3. تغییرات URL می تواند باعث مشکلات محتوای تکراری شود

تغییرات جزئی URL، اگرچه بسیار بی ضرر هستند، اما باعث ایجاد محتوای تکراری می شوند. به عنوان مثال، تغییرات URL ناشی از:

  • کد تجزیه و تحلیل
  • ردیابی کلیک کنید
  • نسخه های سازگار با چاپ صفحات
  • شناسه های جلسه

برای مثال، «https://theurltag/green» ممکن است محتوایی مشابه «https://theurltag/print/green» داشته باشد، اگرچه یکی فقط یک نسخه چاپ‌پسند است.

برای شناسایی و رفع تغییرات URL، کنسول جستجوی Google را بررسی کنید .

می‌توانید دامنه دلخواه خود را تنظیم کنید و پارامترهای آن را تغییر دهید تا Google بداند کدام پارامترهای URL را باید بخزد و کدام را نادیده بگیرد.

4. گوگل به حداقل رساندن تکرار دیگ بخار توصیه می کند

هنگامی که ما در مورد محتوای "پشت بخار" صحبت می کنیم، معمولاً در مورد اظهارات تکراری مانند اعلامیه های حق چاپ یا سلب مسئولیت های قانونی صحبت می کنیم.

وقتی این بلوک‌های متن استاندارد شده در متن اصلی ظاهر می‌شوند، ممکن است Google آنها را تکراری در نظر بگیرد.

گوگل دستورالعمل هایی برای برخورد با بیانیه های دیگ بخار دارد. به عنوان مثال، اگر از سلب مسئولیت استفاده می کنید، ممکن است برای هر مقاله سلب مسئولیت حقوقی بسیار کوتاه بنویسید و پیوندی به یک خط مشی حقوقی کامل اضافه کنید.

در اینجا یک مثال از The Reformed Broker آورده شده است که در آن آنها به یک صفحه افشای اصلی پیوند می دهند:

محتوای تکراری - نمونه ای از سلب مسئولیت Boilerplate

در غیر این صورت، اطمینان حاصل کنید که در صورت امکان از زبان اصلی استفاده می کنید تا از مشکلات احتمالی تکراری جلوگیری کنید.

5. یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از محتوای تکراری، درک CMS شما است

CMS یا سیستم مدیریت محتوای شما ممکن است محتوای تکراری ایجاد کند که حتی از آنها اطلاعی ندارید.

به عنوان مثال، یک مقاله ممکن است در یک صفحه اصلی و در یک دسته جستجو ظاهر شود، به عنوان مثال، «https://pretendsite.com/article-a» مانند «https://pretendsite.com/article-category/article- است. آ."

چه طور درستش کردی؟ با درک نکات و نکات CMS خود. وقتی یاد گرفتید که چگونه محتوای تکراری را شناسایی کنید، گزینه‌هایی در اختیار دارید.

  • می‌توانید برچسب متعارف را در جایی که مفید است، اضافه کنید.
  • یا، ممکن است از تگ Noindex برای جلوگیری از فهرست کردن صفحه توسط Google استفاده کنید (مخصوصاً برای صفحات چاپگر پسند).
  • از طرف دیگر، می‌توانید محتوا را حتی کمی بازنویسی کنید تا اصل بماند.

اگر مطمئن نیستید که چگونه از CMS خود بیشترین بهره را ببرید یا محتوای تکراری را بیابید، تماس بگیرید تا ببینم چگونه می توانم کمک کنم .

سوالات متداول در مورد سئو و محتوای تکراری

امیدواریم اکنون متوجه شده باشید که محتوای تکراری چیست و واقعاً چگونه بر SEO تأثیر می گذارد. با این حال، در اینجا خلاصه ای سریع از نکات اصلی که بررسی کردیم آورده شده است.

آیا محتوای تکراری همچنان برای سئو مضر است؟

خوب، گوگل محتوای تکراری را جریمه نمی کند، اما گاهی اوقات می تواند موتورهای جستجو را گیج کند و از رتبه بندی مناسب صفحه شما جلوگیری کند. باید به طور منظم روی نوشتن محتوای اصلی تمرکز کنید.

چگونه محتوای تکراری را بررسی می کنید؟

می‌توانید از Google برای بررسی URLهایی که منجر به محتوای تکراری می‌شوند استفاده کنید، یا می‌توانید از یک جستجوگر محتوای تکراری آنلاین رایگان استفاده کنید. فراموش نکنید همچنین بررسی کنید که آیا CMS شما محتوای تکراری تولید می کند یا خیر تا بتوانید در صورت امکان اقداماتی را برای کاهش تأثیر SEO انجام دهید.

چه مقدار محتوای تکراری قابل قبول است؟

از نظر فنی، محدودیت مشخصی برای میزان محتوای تکراری وجود ندارد. با این حال، هنوز ارزش آن را دارد که مقدار محتوای تکراری را که استفاده می‌کنید به حداقل برسانید - یا حداقل سعی کنید تأثیر آن را بر سئو یا رتبه وب سایت خود کاهش دهید.

آیا محتوای تکراری غیرقانونی است؟

حجم عظیمی از محتوای تکراری آنلاین وجود دارد. با این حال، برای شرکت دیگری غیرقانونی است که محتوای اصلی شما را کپی کند، آن را در وب‌سایت خود منتشر کند و برای ایجاد محتوا ادعای اعتبار کند. همیشه در برابر نقض حق چاپ اقدام کنید.

نتیجه گیری: محتوای تکراری

علیرغم آنچه بسیاری از بازاریابان معتقدند، محتوای تکراری مشکل بزرگی نیست - مگر اینکه شما به طور مخرب از آن استفاده کنید.

گوگل شما را با رتبه پایین جستجو جریمه نمی کند فقط به این دلیل که در بین محتوای تکراری اینجا و آنجا اجرا می شود. با این حال، هنوز ارزش دارد که محتوای تکراری را شناسایی کرده و آن را حذف کنید.

از تکرارهای دیگ بخار خودداری کنید، در صورت امکان از تغییر مسیرهای 301 استفاده کنید و بررسی کنید که آیا CMS شما بیهوده محتوای تکراری تولید می کند.

شاید این اصطلاح شما را پر از ترس کند. از این گذشته، احتمالاً داستان‌های ترسناکی را شنیده‌اید که چگونه موتورهای جستجوگر مانند گوگل، وب‌سایت‌ها را در صورت تکرار به اندازه یک عنوان یا عبارت، مجازات می‌کنند. محتوای تکراری باید یکی از بدترین اشتباهات سئو باشد، درست است؟

نگران نباش، اینطور نیست.

در واقع، اکثر افرادی که این شایعات را منتشر می کنند، درک کمی (یا اصلا) از معنای محتوای تکراری و تأثیر آن بر سئوی شما ندارند.

در زیر، دقیقاً به شما توضیح خواهم داد که محتوای تکراری چیست و واقعاً چگونه بر رتبه بندی جستجو تأثیر می گذارد . من همچنین برخی از افسانه های رایج را در این راه از بین خواهم برد.

محتوای تکراری چیست؟

محتوای تکراری محتوایی است که در بیش از یک مکان یا URL آنلاین ظاهر می شود. به این معنی که اگر اطلاعات یکسانی در چندین URL موجود باشد، می‌تواند محتوای تکراری در نظر گرفته شود.

یک مطالعه توسط Raven نشان داد که تا 29 درصد از صفحات دارای محتوای تکراری هستند.

با این حال، چه چیزی در واقع به عنوان محتوای تکراری به حساب می آید؟ آیا این یک صفحه وب کامل است یا ممکن است چند خط متن باشد؟

خوب، در اینجا تعریف گوگل از محتوای تکراری آمده است:

محتوای تکراری چیست - تعریف گوگل

به عبارت دیگر، اگر محتوای تکراری در مکان‌های مختلف وب‌سایت شما ظاهر شود ، می‌تواند شامل هر چیزی از توضیحات محصول گرفته تا یک صفحه کامل باشد.

در اینجا یک مثال است. فرض کنید شما یک خرده‌فروش هستید که شلوار جین سفید می‌فروشید و نشانی اینترنتی به این صورت است:

چرا باید از محتوای تکراری اجتناب کرد؟

به گفته گوگل، محتوای تکراری باعث کاهش رتبه سئو شما نمی شود. آنها به طور خاص می گویند:

محتوای تکراری در یک سایت دلیلی برای اقدام در آن سایت نیست، مگر اینکه به نظر برسد که هدف از محتوای تکراری فریبکاری و دستکاری نتایج موتورهای جستجو است. اگر سایت شما از مشکلات محتوای تکراری رنج می‌برد و توصیه‌های ذکر شده در این سند را رعایت نمی‌کنید، ما به خوبی نسخه‌ای از محتوا را برای نمایش در نتایج جستجو انتخاب می‌کنیم.»

با این حال، باید محتوای تکراری خود را در صورت امکان محدود کنید.

چرا؟ خوب، موتورهای جستجو مانند گوگل نمی دانند کدام URL را اول در نتایج جستجو نشان دهند. آنها سعی خواهند کرد تعیین کنند که کدام نتیجه بیشتر مربوط به جستجوی خاص است، اما این احتمال وجود دارد که آن را اشتباه بگیرند.

اگر گوگل آن را "اشتباه" کند، ممکن است مخاطب هدف شما محتوای شما را نبیند. یا، آنها با محتوای شما درگیر نمی شوند، زیرا صفحه ای که Google به آنها نشان می دهد به هدف جستجوی آنها پاسخ نمی دهد.

این من را به نکته بعدی می رساند: تجربه کاربری یا UX .

UX بسیار مهم است. در واقع، بهبودهای UX دارای میانگین بازگشت سرمایه 9900 درصدی هستند.

این بدان معناست که بهبود UX با کاهش محتوای تکراری ارزش تلاش را دارد.

تلاش برای جلوگیری از محتوای تکراری به من کمک می کند تا بهترین UX ممکن را ارائه دهم، این همان چیزی است که همه ما به عنوان بازاریاب به دنبال آن هستیم، درست است؟

5 افسانه درباره محتوای تکراری

فقط به این دلیل که باید محتوای تکراری را محدود کنید به این معنی نیست که همه چیز بد است. برای کمک به درک بهتر اینکه چگونه این نوع محتوا واقعاً بر SEO تأثیر می گذارد، اجازه دهید پنج افسانه رایج را بررسی کنم.

1. داشتن محتوای تکراری به رتبه بندی جستجوی شما آسیب می رساند

اگرچه محتوای تکراری ممکن است در برخی موارد بر رتبه بندی جستجوی شما تأثیر بگذارد، اما این نوع محتوا تأثیر بسیار کمتری بر رتبه بندی جستجوی شما دارد که فکر می کنید.

به یاد داشته باشید، گوگل هنگام خزیدن، فهرست‌بندی و رتبه‌بندی صفحات، فاکتورهای زیادی را در نظر می‌گیرد. اطمینان حاصل کنید که برای ایجاد محتوای منحصر به فرد و ارزشمند شهرت دارید، بنابراین گوگل بیشتر احتمال دارد صفحه شما را بخزد و آن را بالاتر از صفحات تکراری قرار دهد.

هنوز در مورد رتبه بندی صفحه خود نگران هستید؟ مطمئن شوید که پست جدید خود را در کانال های رسانه های اجتماعی هایلایت کرده اید . مخاطبان شما می‌توانند از طریق کلیک‌ها، لایک‌ها، پیوندها و اشتراک‌گذاری‌ها به تبلیغ صفحه شما کمک کنند تا دید و دسترسی به آن را که شایسته آن است تضمین کند.

2. تمام محتوای تکراری شما را جریمه می کند

گوگل عادت به جریمه کردن محتوای تکراری ندارد. به طور جدی.

تنها استثنا؟ رفتار فریبنده طبق دستورالعمل‌های وب‌مستر گوگل ، اگر محتوا را فقط برای دستکاری موتورهای جستجو کپی می‌کنید، آن‌ها صفحات توهین‌آمیز را حذف می‌کنند یا رتبه‌بندی جستجوی شما را پایین می‌آورند.

با این حال، برای اکثر بازاریابان، محتوای تکراری جای نگرانی ندارد. اگر پست‌هایی با محتوای باکیفیت منتشر کنید و از تاکتیک‌های سئو ضعیف مانند پر کردن کلمات کلیدی دوری کنید، برای محتوای تکراری با جریمه‌ای مواجه نخواهید شد.

هنوز قانع نشدی؟ این چت SEO را با حضور جان مولر گوگل بررسی کنید و به حدود 28 دقیقه بروید:

به گفته مولر، برخی از محتوای تکراری در یک وب سایت چیز مهمی نیست.

3. Scrapers به سایت شما آسیب می رساند

برخی از وبلاگ نویسان خراش ها را تحقیر می کنند. می فهمم چرا کل ایده یک ربات "خراش" یا استخراج داده ها از وب سایت شما، حداقل در نگاه اول بسیار نگران کننده به نظر می رسد.

آیا من از خراش ها متنفرم؟ خیر. Scraper ها به وب سایت شما کمک نمی کنند، اما به آن آسیبی هم نمی رسانند.

شما واقعاً نباید نگران آن وبلاگ خراشنده کوچک بدون محتوای اصلی و بدون بازدیدکننده باشید. گوگل یک نگاه به آن صفحه می اندازد و می داند که بی ربط است، بنابراین به رتبه بندی شما آسیب نمی رساند.

با این حال، اگر نسخه خراشیده شده از نسخه اصلی بالاتر است، با میزبان سایت تماس بگیرید و درخواست حذف محتوا کنید. یا، با تکمیل عیب‌یابی حقوقی Google ، درخواستی را برای حذف صفحه تحت قانون حق نسخه‌برداری هزاره دیجیتال با Google ارسال کنید :

محتوای تکراری - یک درخواست حذف با Google ارسال کنید

در مورد رد کردن پیوندهای وب سایت شما از نسخه های خراشیده شده چطور؟ این خطرناک است، در واقع.

گوگل توصیه می کند که فقط در صورتی که تعداد زیادی لینک "هرزنامه" به وب سایت شما اشاره دارد و با اقدام دستی علیه سایت خود مواجه هستید، لینک ها را رد کنید. به این معنا که به گوگل اعتماد کنید تا کار خود را انجام دهد و روی تولید محتوای منحصر به فرد و قانع کننده برای ارتقای رتبه خود تمرکز کنید.

4. ارسال مجدد پست های مهمانان در سایت خودتان کمکی نمی کند

پست‌های مهمان راهی عالی برای دریافت ترافیک بیشتر و تقویت قدرت شما به عنوان یک رهبر صنعت است. فقط مراقب باشید که بیش از حد از پست های مهمانان خود لینک ندهید – 52 درصد از پست های مهمان لینک های خروجی بیشتری نسبت به ورودی دارند ، و مطالعه اخیر ما نشان داد که این در واقع برای SEO مضر است.

گفته می‌شود، اگر تصمیم دارید پست مهمان داشته باشید، این احتمال وجود دارد که مخاطبان معمولی شما پست‌های مهمان شما را نبینند، بنابراین ممکن است بخواهید این محتوا را در وبلاگ خود مجدداً منتشر کنید. آیا بازنشر پست مهمان به رتبه بندی لطمه ای وارد نمی کند؟

نه واقعا.

من به عنوان مهمان برای برخی از سایت‌های عالی پست گذاشته‌ام، و برخی از آنها در واقع نویسندگان را تشویق می‌کنند که پس از چند هفته مطالب را در وبلاگ خود بازنشر کنند. با این حال، کاری که ممکن است انجام دهید این است که یک برچسب HTML کوچک به پست اضافه کنید تا نسخه اصلی (متعارف) یک مقاله را از نسخه منتشر شده متمایز کنید.

این تگ است: rel= “canonical” . اگر یک پست مهمان را از مثلاً «وبلاگ اصلی» دوباره منتشر کنید، برچسب شما ممکن است به این شکل باشد:

این تگ به گوگل کمک می کند تا پست اصلی را شناسایی کند و بر اساس آن رتبه بندی کند.

5. گوگل می تواند به سازنده محتوای اصلی بگوید

به طور معمول، موتورهای جستجو مانند گوگل نمی توانند سازنده محتوای اصلی یا URL را شناسایی کنند.

این یکی از مشکلات اصلی محتوای تکراری است. به این معنی، این احتمال وجود دارد که شخصی بتواند محتوای شما را بدزدد، آن را در وبلاگ خود منتشر کند و خود را نویسنده خطاب کند.

این سرقت ادبی است. اگر این اتفاق برای شما افتاد، عیب‌یابی حقوقی را که در بالا توضیح دادم تکمیل کنید، یا برای مشاوره بیشتر در مورد رسیدگی به نقض حق نسخه‌برداری با یک وکیل تماس بگیرید .

گوگل سرقت ادبی را بسیار جدی می گیرد. اگر برای شما اتفاق بیفتد، به فکر وکلا هستید، نه موتورهای جستجو.

5 واقعیت در مورد محتوای تکراری

خوب، بنابراین ما به تازگی برخی از افسانه های جدی سئو را در مورد محتوای تکراری از بین برده ایم. با این حال، حقیقت چیست؟ بیا یک نگاهی بیندازیم.

1. از 301 Redirects برای جلوگیری از مجازات محتوای تکراری استفاده کنید

بر اساس مطالعه SEMrush، 8.58 درصد از تمام وب سایت ها دارای حلقه های تغییر مسیر هستند – بنابراین هنگام استفاده از این استراتژی باید مراقب باشید.

با هدایت یک URL قدیمی یا منسوخ به نسخه جدید، محتوای تکراری را به حداقل برسانید . در اینجا زمانی است که این مفید است.

  1. شما اخیراً وب سایت خود را به دامنه جدیدی منتقل کرده اید.
  2. پس از ادغام دو وب سایت، شما سعی می کنید URL های قدیمی را تغییر مسیر دهید.
  3. صفحه اصلی شما دارای چندین URL است و می خواهید یک URL "متعارف" را انتخاب کنید.
  4. پس از تغییر وب سایت خود، یک صفحه را حذف کرده اید.

به عنوان مثال، اگر یک تغییر مسیر دائمی را تنظیم کنید، HTML شما ممکن است چیزی شبیه به این باشد:

محتوای تکراری - 301 تغییر مسیر سایت

تغییر مسیر 301 یک راه ساده برای حذف محتوای تکراری مزاحم از سایت شما است.

این راهنما شما را با نحوه تنظیم تغییر مسیرهای 301 در وردپرس آشنا می کند یا می توانید با استفاده از کد بالا تغییراتی را مستقیماً در HTML ایجاد کنید.

2. محتوای تکراری بر ارزش ویژه لینک تأثیر می گذارد

«صفحه پیوند» به نحوه انتقال اعتبار و ارزش برخی پیوندها از یک صفحه به صفحه دیگر اشاره دارد. اگر می‌خواهید ارزش لینک ایجاد کنید، در اینجا دلیل ایجاد مشکل محتوای تکراری است.

موتورهای جستجو نمی خواهند چندین صفحه را با محتوای یکسان نشان دهند، بنابراین باید تصمیم بگیرند که کدام صفحه مناسب ترین است. دید به ازای هر صفحه تکراری کاهش می‌یابد که باعث کاهش قرار گرفتن در معرض لینک شما می‌شود.

لینک ها مهم هستند به گفته Backlinko، نتیجه برتر در گوگل 3.8 برابر بیشتر از موقعیت های 2 تا 10 لینک دارد.

حتی بدتر از آن، سایت های خارجی ممکن است به یک صفحه تکراری به جای مکان "ترجیح" شما پیوند دهند. اگر سایت‌های مختلف به نسخه‌های مختلف یک صفحه پیوند دارند، ارزش این پیوندهای خارجی را کم می‌کنید.

محتوای تکراری به کمپین های لینک سازی شما آسیب می زند . شما می توانید با افزودن یک تگ متعارف یا هدایت مجدد صفحات تکراری به یک مکان ترجیحی از این معضل جلوگیری کنید.

3. تغییرات URL می تواند باعث مشکلات محتوای تکراری شود

تغییرات جزئی URL، اگرچه بسیار بی ضرر هستند، اما باعث ایجاد محتوای تکراری می شوند. به عنوان مثال، تغییرات URL ناشی از:

  • کد تجزیه و تحلیل
  • ردیابی کلیک کنید
  • نسخه های سازگار با چاپ صفحات
  • شناسه های جلسه

برای مثال، «https://theurltag/green» ممکن است محتوایی مشابه «https://theurltag/print/green» داشته باشد، اگرچه یکی فقط یک نسخه چاپ‌پسند است.

برای شناسایی و رفع تغییرات URL، کنسول جستجوی Google را بررسی کنید .

می‌توانید دامنه دلخواه خود را تنظیم کنید و پارامترهای آن را تغییر دهید تا Google بداند کدام پارامترهای URL را باید بخزد و کدام را نادیده بگیرد.

4. گوگل به حداقل رساندن تکرار دیگ بخار توصیه می کند

هنگامی که ما در مورد محتوای "پشت بخار" صحبت می کنیم، معمولاً در مورد اظهارات تکراری مانند اعلامیه های حق چاپ یا سلب مسئولیت های قانونی صحبت می کنیم.

وقتی این بلوک‌های متن استاندارد شده در متن اصلی ظاهر می‌شوند، ممکن است Google آنها را تکراری در نظر بگیرد.

گوگل دستورالعمل هایی برای برخورد با بیانیه های دیگ بخار دارد. به عنوان مثال، اگر از سلب مسئولیت استفاده می کنید، ممکن است برای هر مقاله سلب مسئولیت حقوقی بسیار کوتاه بنویسید و پیوندی به یک خط مشی حقوقی کامل اضافه کنید.

در اینجا یک مثال از The Reformed Broker آورده شده است که در آن آنها به یک صفحه افشای اصلی پیوند می دهند:

محتوای تکراری - نمونه ای از سلب مسئولیت Boilerplate

در غیر این صورت، اطمینان حاصل کنید که در صورت امکان از زبان اصلی استفاده می کنید تا از مشکلات احتمالی تکراری جلوگیری کنید.

5. یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از محتوای تکراری، درک CMS شما است

CMS یا سیستم مدیریت محتوای شما ممکن است محتوای تکراری ایجاد کند که حتی از آنها اطلاعی ندارید.

به عنوان مثال، یک مقاله ممکن است در یک صفحه اصلی و در یک دسته جستجو ظاهر شود، به عنوان مثال، «https://pretendsite.com/article-a» مانند «https://pretendsite.com/article-category/article- است. آ."

چه طور درستش کردی؟ با درک نکات و نکات CMS خود. وقتی یاد گرفتید که چگونه محتوای تکراری را شناسایی کنید، گزینه‌هایی در اختیار دارید.

  • می‌توانید برچسب متعارف را در جایی که مفید است، اضافه کنید.
  • یا، ممکن است از تگ Noindex برای جلوگیری از فهرست کردن صفحه توسط Google استفاده کنید (مخصوصاً برای صفحات چاپگر پسند).
  • از طرف دیگر، می‌توانید محتوا را حتی کمی بازنویسی کنید تا اصل بماند.

اگر مطمئن نیستید که چگونه از CMS خود بیشترین بهره را ببرید یا محتوای تکراری را بیابید، تماس بگیرید تا ببینم چگونه می توانم کمک کنم .

سوالات متداول در مورد سئو و محتوای تکراری

امیدواریم اکنون متوجه شده باشید که محتوای تکراری چیست و واقعاً چگونه بر SEO تأثیر می گذارد. با این حال، در اینجا خلاصه ای سریع از نکات اصلی که بررسی کردیم آورده شده است.

آیا محتوای تکراری همچنان برای سئو مضر است؟

خوب، گوگل محتوای تکراری را جریمه نمی کند، اما گاهی اوقات می تواند موتورهای جستجو را گیج کند و از رتبه بندی مناسب صفحه شما جلوگیری کند. باید به طور منظم روی نوشتن محتوای اصلی تمرکز کنید.

چگونه محتوای تکراری را بررسی می کنید؟

می‌توانید از Google برای بررسی URLهایی که منجر به محتوای تکراری می‌شوند استفاده کنید، یا می‌توانید از یک جستجوگر محتوای تکراری آنلاین رایگان استفاده کنید. فراموش نکنید همچنین بررسی کنید که آیا CMS شما محتوای تکراری تولید می کند یا خیر تا بتوانید در صورت امکان اقداماتی را برای کاهش تأثیر SEO انجام دهید.

چه مقدار محتوای تکراری قابل قبول است؟

از نظر فنی، محدودیت مشخصی برای میزان محتوای تکراری وجود ندارد. با این حال، هنوز ارزش آن را دارد که مقدار محتوای تکراری را که استفاده می‌کنید به حداقل برسانید - یا حداقل سعی کنید تأثیر آن را بر سئو یا رتبه وب سایت خود کاهش دهید.

آیا محتوای تکراری غیرقانونی است؟

حجم عظیمی از محتوای تکراری آنلاین وجود دارد. با این حال، برای شرکت دیگری غیرقانونی است که محتوای اصلی شما را کپی کند، آن را در وب‌سایت خود منتشر کند و برای ایجاد محتوا ادعای اعتبار کند. همیشه در برابر نقض حق چاپ اقدام کنید.

نتیجه گیری: محتوای تکراری

علیرغم آنچه بسیاری از بازاریابان معتقدند، محتوای تکراری مشکل بزرگی نیست - مگر اینکه شما به طور مخرب از آن استفاده کنید.

گوگل شما را با رتبه پایین جستجو جریمه نمی کند فقط به این دلیل که در بین محتوای تکراری اینجا و آنجا اجرا می شود. با این حال، هنوز ارزش دارد که محتوای تکراری را شناسایی کرده و آن را حذف کنید.

از تکرارهای دیگ بخار خودداری کنید، در صورت امکان از تغییر مسیرهای 301 استفاده کنید و بررسی کنید که آیا CMS شما بیهوده محتوای تکراری تولید می کند.

برچسب ها طراحی سایت , سئو ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 54
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 42
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 56
  • بازدید ماه : 158
  • بازدید سال : 310
  • بازدید کلی : 7716
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی